Sunday, October 23, 2011

23rd Oct. Komagane City

Komagane City
10月23日 駒ヶ根市だぞ


 
I visited Komagane city after a long time away, because my volunteer friend Dr. Etsu, who was a volunteer in Sri Lanka, called me. He lives in Yamagata prefecture so if I miss this opportunity I may not be able to meet him for the time being. I was in Saku city, where I used to live, yesterday because I had a drinking party with my previous school’s teachers. Saku is located 80 km away from my house (Azumio), and Komagane is very far from Saku (100 km). I was tired from driving my car. Yet I was happy because we made sure that we came back from our host countries and all of us are fine.
  駒ヶ根市を久しぶりに訪れました。スリランカのボランティアだったEtsu博士が電話をしてくれたからです。彼は山形の人なので、このチャンスを逃すとしばらく会えないかも知れないからです。昨日、前任校の先生達との飲み会で佐久市にいました。佐久は安曇野の家から80km程離れています。駒ヶ根は佐久市から100km離れています。車の運転に疲れましたが、良かったです。我々は任国から帰ってきて、皆元気だと確認できたからです。
 


 
I looked back upon my life in 2009 when I was taking a JICA training in Komagane. About 200 volunteer came together and studied our host countries’ language.
  2009年の駒ヶ根訓練所KTCにいた頃を振り返っていました。約200名のボランティアが集まり、任国の言葉を勉強しました。



 
This is Kozenji Temple which is located close to Komagane Training Center (KTC).
  光善寺です。訓練所の近くにあります。


 
I came here, Bell Shine supermarket, a lot, but I didn’t know it has a lookout point.
  ベルシャインと言うスーパーマーケットにたくさん来ました。でも展望台があるとは知りませんでした。

No comments:

Post a Comment