Sunday, November 13, 2011

13th Nov. Cooking

Cooking
11月13日 料理だぞ


 
Since I was making my special Mabo-tofu in Tonga many times, I decided to make it in Japan as well. I have not made any food more than 5 years (since I became a teacher).
  トンガで何回も特製麻婆豆腐を作っていたので、日本でも作ることにしました。5年以上(先生になってから)料理というものをしていませんでした。


 
The garlic, which is made in Japan, is very expensive. It costs for 200 yen (US$2.5) so I used only a whole bulb of garlic. I used to add three whole bulbs of garlic in Tonga. I don’t have a rice cooker, but I don’t care about it, because I have an enough skill to make boiled rice with a pan.
  日本のニンニクは高いです。一個200円もしました(青森産)。だからたった丸々一個のニンニクしか使いませんでした。トンガでは丸々3個は入れていたのですが・・・。炊飯器を持っていませんが気にしません。鍋でご飯を炊く十分な能力が身についているので。


 
I like this soft drink since I was a child, but I’m too shy to buy it because the package has very cute picture. Today, I managed to buy it.
  子どもの頃からこのジュースが好きでしたが、パッケージが可愛すぎて買うのが恥ずかしいのです。今日は何とか買いました。

No comments:

Post a Comment