Wednesday, November 23, 2011

23rd Nov. Meeting with my former students

Meeting with my former students
11月23日 同窓会だぞ



 
When they graduated ,Mar. 2009 (when I left Nagano prefecture to prepare for Tonga), we decided that we would meet on 23 Nov. 2011.
 About 70 % students came together in my present class room. Though I remember their name correctly, I couldn’t identify some of them because they have grown up remarkably. They are students preparing for an entrance examination, so after my presentation about Tonga, I encourage them to do their best. I hope all of you have good luck.
 2009年3月、彼らが卒業した時(Torojiro先生がトンガへ行くために長野県を離れた時)、2011年11月23日に会おうと決めていました。
 7割の元クラスメートが今のTorojiroクラスへ集まりました。彼らの名前はしっかり覚えているのですが、何人か分からない人がいました。著しく成長していたからです。受験生ですので、トンガのプレゼンの後、彼らを激励しました。がんばってください。


 
At last, I got this special item “Pressure Washer”. It cost 6,000 yen (US$65) I saw it in the JICA dormitory in Tonga and sometimes I washed my extra bicycle with it. I wanted to buy it for a long time. From now on, I can wash my extra bicycle all I wanted for my aggressive walking.
  やっと高圧洗浄器を買いました。6,000円しました。トンガのJICAドミトリーで見かけ、たまにそれで自転車を洗っておりました。長い間欲しかったのです。今からは思う存分、攻撃的散歩の為の自転車を洗えます。

No comments:

Post a Comment