Saturday, November 26, 2011

26th Nov. Trekking along a discontinued line

Trekking along a discontinued line
11月26日 廃線トレッキングだぞ

This is our symbol Jounen-dake mountain. It’s covered with snow now. Wow!
  常念岳はわが町のシンボルです。雪に覆われてきました。お~!!!


I can see the mountain from my house,
 その山を家から、


from Jikkaseki weir,
  拾ヶ堰から、



from my school or from anywhere in my district, Azumino.
  学校から、または安曇野の至る所から見れます。


 
These mountains (mountain range) belong to Hakuba district.
  これらの山脈は白馬地区に属しております。


Since it was very fine today, I decided to go for a walk along a discontinued line.
  とても天気が良かったので、廃線トレッキングに行くことにしました。


 
    
 
 
 
 
It took me 3 hours (12 km) to make a round trip. We can see a lot of nice sceneries around there.
  3時間(12km)かかりました。良い景色がたくさん見れました。
 



 
On the way back to my house, I went to Apple Land, which is the most famous local super market in Nagano, to buy materials and seasoning to make curry and rice. Then I found an interesting flavor. “Yukimi Daifuku” is well-known ice cream but it was my first time to see this flavor. Of course I bought it and it was delicious and luxurious.
  家への帰り道、長野県でもっとも有名なスーパー、アップルランドへ行きました。カレーの材料、調味料を買うためです。面白い味を見つけました。雪見だいふくは有名なアイスですが、この味は初めてみました。もちろん買いましたが美味しく豪華な感じでした。


 
After the super market, I visited the Chinese restaurant owned by Chinese. I like this restaurant.
  アップルランドの後、中国人オーナーの中華料理店に行きました。ここがお気に入りです。

2 comments:

  1. 廃線てなんかワクワクしますねえ。

    ReplyDelete
  2. Etsu博士 コメントありがとうございます。

    そうなんです。30数年前には、そこを蒸気機関車が走っていたんですよね。ロマンを感じます。トンガには電車なんてものは無かったですしね。
    長野のように無駄に土地が広いと、壊されないで残っているものがたくさんあって、いいですね(笑)。
    山形にもありそうですね?

    ReplyDelete