Wednesday, December 28, 2011

28th Dec. Making a film

Making a film
12月28日 撮影だぞ

 
I went skiing at Kashimayari with Masashi who was my classmate of our university in Nagano city and he is now working in Saitama prefecture. We took our movies with each other by my digital camera’s movie function. I have not watched my ski movement more than 2 years because I was in Tonga.
 Although my movement is so far from demonstrators’ movement in DVD, I would like to improve my ski.
 大学のクラスメートで現在埼玉県で働いているMarsyi.ponta10と鹿島槍へ行きました。デジカメの動画機能でお互い滑りを写しました。2年以上自分の滑りを見ていませんでした。トンガにいましたので・・・。
 DVDに出てくるデモンストレーター達に比べたらはるかに及びませんが、スキーが上手になりたいです。
[Movie] Kashimayari Ski動画:(20sec, 19sec, 24sec)


 
I came down this course (in the middle). The inclination of the course is nearly 30 degrees and it’s not flat (there are a lot of bumps…). In general, the movement in a movie looks slower than real movement but actually my movement is very slow compared with professional skiers and I’m scared of bumps and speed now…oh…I need more practice and I have to recover from my 2 year-blank as possible I can. Please teach me how to ski.
 真ん中に写っている斜面を降りてきました。傾斜は30度弱ですが、凸凹だらけです。一般的に映像の動きは実際の動きより遅く映りますが、それにしてもプロスキーヤーに比べたらTorojiro先生の滑りはとても遅いです。あ~もっと練習が必要だ・・・。そして2年間のブランクを早く取り戻さなければ・・・どうやってスキーをするか教えてください!
 [Movie] Kashimayari Ski動画:(29sec)
Marsyi.ponta10デモのプロ滑りは本人の希望により次の機会にアップさせていただきます。


 
Masashi stayed 1 night in my house. I made my special mabo-tofu for him and we had a good dinner party. We talked and drank beers a lot.
 Marsyi.ponta10Torojiro先生宅に一晩泊まりました。特製麻婆豆腐を作りました。良い夕食会でした。たくさんビールを飲み、話しました。

3 comments:

  1. さすが上手ですね~
    それにしてもすいているゲレンデですね。
    私もスキーしたくなってきました。

    ReplyDelete
  2. Etsu博士 コメントありがとうございます。

     あけましておめでとうございます。今年もよろしくお願いします。今アップしている所ですよ。家のパソコンの調子が悪いので職場でやっております。6記事まとめてアップしてしまいますのでよろしくです。
     最近はシーズン通してだいたいすいていますよ。山形のスキー場には行ったことがありませんのでいつか攻めに行きます!一緒に滑りましょう!!

    ReplyDelete
  3. あけましておめでとうございます。
    山形へもぜひぜひ~

    ReplyDelete