Sunday, December 4, 2011

4th Dec. Ski Training

Ski Training
12月4日 スキー研修だぞ


 
I went to Omachi-city with my ski school’s members. We have to participate in the training at least once in 2 years otherwise we will lose our license. Yet I have not participated in it more than 2 years because I was in Tonga. Of course I was accepted my reason.
 Next week, we will go to Shiga-kougen ski field for another training (on the snow).
  大町市へスキークラブのメンバーと一緒に行きました。少なくとも2年に1回はスキー研修に参加しなければ資格を失ってしまうのですが、Torojiro先生はトンガにいたので2年以上参加していませんでした。もちろんその理由は認められておりました。来週はもう1つの雪上研修で志賀高原に行きます。


 
I found some of new techniques, so I have to update my knowledge. The theme of this season seems to be “Hybrid Skiing”.
  いくつかの新しい技術を発見しました。知識を更新しなければなりません。今シーズンのテーマはハイブリッド・スキーイングだそうです。


 
Omachi-city has many beautiful snow mountains as well.
  大町市にもたくさんのきれいな雪山があります。



 
On the way back to my house, I visited the “Daiou Wasabi Nouen”(horseradish field). The scenery is always nice.
  家への帰り道、大王わさび農園に行きました。いつでも良い景色です。


 
I made my special Mabo-tofu. I used only whole bulb of garlic. Today, I also used minced meat.
特製麻婆豆腐を作りました。たった丸々1個のニンニクを使いました。今日は挽肉を使いました。

No comments:

Post a Comment