Sunday, February 12, 2012

12th Feb. Examination

Examination
2月12日 試験だぞ

 
I have not taken the exam for a long time because I had been in Tonga until last winter season. This is the last exam, I mean if I pass it I have nothing to get, so it’s very hard. I failed it nearly 10 times before. Yet my situation is not rare.
この試験を長い間受けていませんでした。なぜなら昨シーズンまでトンガにいたので。この試験に受かると何も取るものがなくなるので、最後の試験ですが、めちゃくちゃ厳しいのです。10回近く落ちておりますが珍しくありません。


 
Although I did my best, I failed it as usual. Of course there was no successful candidate as usual. Almost every time there is no examinee that passes it. How can I pass it?
 がんばりましたが、いつも通り落ちました。もちろんいつも通り合格者は無しです。ほぼ毎回合格者はありません。どうやって合格すればよいのでしょうか???


 
At lunch forgot to bring hot water so I ate this instant noodles without hot water. I remembered my Tongan life. Tongan kids are always eating instant noodles like this way.
 昼にお湯を忘れたので、インスタントラーメンをお湯無しで食べました。トンガ生活を思い出しました。トンガの子ども達はいつもインスタントラーメンをこのようにして食べます。


 
On the way back from Asama 2000, I found this sign. It may be the place where is famous for the historical event ‘Asama sansou jiken’
帰り道にこの看板を見つけました。浅間山荘事件の場所でしょうか??

No comments:

Post a Comment