Saturday, February 4, 2012

4th Feb. KTC (Komagane volunteer Training Center)

KTC (Komagane volunteer Training Center)
2月4日 KTCだぞ


I visited KTC (Komagane volunteer Training Center) to give a lecture for volunteers who will go to Tonga next month. It takes me only 1 hour to get there. Because I got there earlier, I had lunch at Bell Shine, where I visited often when I was taking a volunteer training.
 来月トンガへ向かうボランティアへ講義をする為にKTC(駒ヶ根ボランティア・トレーニング・センター)へ行きました。KTCまでは1時間で着きます。早く着いたので、自分がトレーニングを受けている時よく行ったベルシャインで昼食を取りました。


When I was in KTC, we welcomed an instructor who came back from Tonga. Today was my turn. As possible I can, I’d like to tell my experience to the new volunteers from now on.
 KTCにいた時、トンガから帰って来たボランティアをお迎えしました。今日は自分の番です。これから可能な限り新しいボランティア達に自分の経験を伝えていきたいと思います。


They are the volunteer who are going to Tonga. Shouta (on the left) is a replacement of Hirono, and Daisuke (on the right) is a successor of Shunsuke.
 彼らが新隊員さん達です。左のShoutaさんはHironoさんの後任、右のDaisukeさんはYari君の後任です。


I gave No.349 an abacus edition YAMANEKO to Shouta and No.350 YAMANEKO to Daisuke. I was supposed to give out to No.350 in Tonga, but I couldn’t. Although I couldn’t achieve my goal while I was in Tonga, my goal (No.350 YAMANEKO) will go to Tonga with the new volunteers. I’m very happy. I hope you have good luck in Tonga!
 山ネコNo.349そろばんバージョンをShoutaさんに、No.350をDaisukeさんにあげました。トンガでNo.350まで配る予定でしたが、できませんでした。トンガにいる間には目標達成できませんでしたが、目標だったNo.350山ネコが、新隊員さん達と一緒にトンガへ出かけます。いってらっしゃい。あなた達のトンガでの健闘を祈ります。


When I started my lecture about an abacus teaching method, I saw this abacus case. Oh I remembered that I made it when I was in KTC. I looked back upon my KTC life.
 そろばん指導法の講義を始めた時、このそろばんケースを見つけました。おぉ思い出した!KTCにいた時、生活技法講座でそろばんケースを作ったのでした。なつかしいな~。


 After KTC, I visited Inagaki, original sauce cutlet restaurant. Komagane is famous for sauce cutlet. It was delicious.
 KTCの後にいな垣というソースかつ丼の店へ行きました。駒ヶ根はソースかつ丼で有名です。おいしかったです。


By the way, it was the first Saturday that I didn’t go skiing this year. Oh man…but it can’t be helped; we had a very good time in KTC instead.
 ところで、今日は今年初めてスキーに行かなかった土曜日ですが、仕方ありませんね。代わりにKTCで楽しい時間が過ごせました。

No comments:

Post a Comment