Saturday, March 17, 2012

17th Mar. Graduation Ceremony

Graduation Ceremony
3月17日 卒業式だぞ

 
I participated in my school’s graduation ceremony. They were the class 3 students when I left for Tonga, today they graduated our school. Oh time has passed so quickly.
 Unfortunately I couldn’t see the ceremony well, because I was in charge of sound effects so I was in a radio studio almost all the time, but I heard some of students’ name which I know.
 Congratulations on your graduate, I hope you have good luck at a junior high school.
卒業式に出席しました。トンガに行く時、彼らは3年生でしたが、今日卒業しました。時間が経つのははやいものです。
 残念なことに、式をよく見れませんでした。何故なら音響係をしていて、ずっと放送室の中にいたからです。でも何人か知っている名前を聞きました。
 卒業おめでとう!中学に行ってもがんばってください。


 
Recently, I have been making YAMANEKO dolls because some of my colleagues are leaving soon. They have to move to the other school or have to retire.
 最近山ネコを作っておりました。何人かの先生がもうすぐ移動か定年で学校からいなくなるからです。


 
I gave No.353 YAMANEKO to Rachel who taught us English mainly in the junior high school in the next-door.
 Thank you for your trouble over the last three and a half years. We really appreciate your help.
 英語教師として主に隣の中学校で教えていたRachel先生に山ネコNo.353をあげました。3年半お疲れ様でした。感謝しております。


 
I gave No.354 YAMANEKO to Maki, and No.355 YAMANEKO to Tomoko. They were working for the students who cannot join their home class because of some trouble. They will move to the places nearby Azumino, so we can meet again some days later.
山ネコNo.354をMaki先生へ、No.355をTomoko先生へあげました。なかなかクラスへ入れない子ども達の為に働いてくれていました。安曇野の近くへ異動するので、また会えますね。

No comments:

Post a Comment