Wednesday, May 23, 2012

23rd May. Drum


Drum
5月23日 太鼓だぞ


 
Occasionally, we invite performers as a class of the appreciation of music. Japanese people have to listen to the music quietly even if quiet parts continue. I remembered watching the Japanese drum and banjo in Tonga. The Japanese behavior is completely different from Tongan.
たまに鑑賞音楽として、お客さんを呼びます。日本人はどんな静かなパートでもおとなしく聴かなければなりません(←日本人的には常識ですが・・・)。トンガで太鼓と三味線演奏を観たのを思い出しました。日本人の行動は完全にトンガ人とは違います。
トンガでは静かなパートではおしゃべりをし、おやつをボリボリ食べます。大きな音が出たら立ち上がって大声を出して踊りだします!舞台に乱入して踊る人もいます(笑)。日本人は静かなパートでは、鬼が潜んでいたる気配を感じたり、災いの前触れかも・・・って思ったり何かを想像しますよね・・・。


20 Mar. 2010
22 Mar. 2010

No comments:

Post a Comment