Sunday, May 27, 2012

27th May. Country Road


Country Road
5月27日 田舎道だぞ


Extra Photos

 
At Don Quixote (a very big general store), I bought the equipments which I wanted for a long time.
ドンキホーテで長い間欲しかった物を買いました。


 
I found the balance board (in the right) at the JICA dormitory in Tonga, but I couldn’t buy it for 2 years. At last I got it! It’s good for my ski training.
トンガのJICAオフィスでバランスボードを見つけましたが、2年間買えませんでした。遂に手に入れました。スキーのトレーニングに最適です。


 
Following that, I went for an aggressive walking to Gofuku-ji temple.
それから、牛伏寺へ攻撃的散歩に出かけました。


On the way, I took a country road. There was no people and car, but this is paved road.
途中に田舎道を通りました。人も車もありませんが、こんな田舎道でも舗装されています。すごいぞ日本!
[Movie] Country Road動画:(32 sec)


 
This is one of my favorite Japanese sweet shop, Kochouan. I knew Azumino city has it, but it was my first time to find it in Matsumoto city.
胡蝶庵というお気に入りの和菓子店の1つです。安曇野市にあるのは知っていましたが、松本市で見つけるのは初めてでした。


 
 
 
Gofukuji-temple is historically famous in Nagano and it is related to Zenkouji-temple which is a national treasure.
牛伏寺は長野県では歴史的に有名な寺で、国宝善光寺と関わりがあります。

2 comments:

  1. 胡蝶庵という和菓子屋さん、ハアパイにも支店をだしてほしいです!今度店長さんに頼んでみてください!!笑

    ReplyDelete
  2. 仁さん コメントありがとうございます。

    ハアパイは体重が増える島なので、これ以上増えやすい物を送るのは危険な気がするのですが・・・笑。
    日本に帰ってから食べに来ましょう!

    ReplyDelete