Saturday, June 23, 2012

23rd Jun. Omelet with Fried rice


Omelet with Fried rice
6月23日 オムライスだぞ


 
I went to Matsumoto city along the Jikkaseki weir.
 拾ヶ堰にそって松本へ行きました。


 
I visited a handicraft shop to get a bell for the world’s smallest YAMANEKO, but I couldn’t get it. Maybe there is not such a small bell.
 手芸店に行きました。世界最小山ネコの鈴を買うためです。でも買えませんでした。多分、そんな小さな鈴はないのです。



 
I bought these beads instead.
 代わりにビーズを買いました。



 
On the way back, I visited “Utonpo” restaurant. I used to come here almost every week, when I first came to Nagano in 1998. The apartment, which I lived, is next to Utonpo restaurant.
 帰り道に「うとんぽ」食堂に行きました。1998年はじめて長野県に来た時には、ほぼ毎週来ておりました。当時住んでいたアパートがこのレストランの隣にありますので。



 
A popular menu of this restaurant is an omelet containing fried rice.
 人気のメニューはオムライスです。

No comments:

Post a Comment