Saturday, August 18, 2012

18th Aug. The Second Ikejima Meeting (1) 第2回池島会だぞ(その1)

The Second Ikejima Meeting (1)
8月18日  第2回池島会だぞ(その1)



Around noon, my childhood friends came together from Italy, Miyazaki, Tokyo, Saitama, Hyougo etc. Although all of us belonged to the same primary school in Osaka, nobody live in Osaka now. The second Ikejima Meeting was held in Azumino. The first one was in Miyazaki 5 years ago. The third one may be in Italy.
 昼頃、幼馴染がイタリア・宮崎・東京・埼玉・兵庫・・・から集まりました。全員大阪の同じ小学校にいましたが、今は誰一人大阪におりません・・・。第2回池島会が安曇野で開かれました。第1回は宮崎でした。第3回はイタリアになるかも知れません。


We visited the Daioh Horseradish Field, and then
 大王わさび農園にいきました。そして


We tasted its specialty  “horseradish juice”. They were supposed to be surprise at the terrible taste but unfortunately the taste changed to good. Oh man! 
 特産わさびジュースを飲みました。その味の酷さにびっくりするはずでしたが、不幸なことに味が美味しく変わっていました。残念です。。。


We enjoyed sightseeing around the field.
 その辺りの観光を楽しみました。


We ate soba, buckwheat noodles, at Fujio-sansou restaurant, then…
 そばを富士夫山荘旅館で食べました。そして、


We took a hot spring at the same restaurant. They were pleased.
 同じ食堂で温泉に入りました。喜んでおりました。


After we came back my house, we talked and drank alcoholic drinks a lot until 4 AM. We had a very good time.
 家に帰ってから、たくさん話し、酒を4時まで飲みました。楽しい時間が過ごせました。

No comments:

Post a Comment