Tuesday, August 7, 2012

7th Aug. Yosemite National Park ヨセミテ公園だぞ


Yosemite National Park
8月7日 ヨセミテ公園だぞ


 
I got up at 6:15, immediately I left my accommodation and moved to the ferry terminal to join the Yosemite tour.
 6時15分に起きて、すぐに宿を出ました。ヨセミテツアーに参加するためにフェリーターミナルへ向かいました。


I took short-time bus, 3-hours train, 2-hours bus. 
 短時間のバス、3時間の電車、2時間のバスに乗りました。


 
This pipe comes from Yosemite Valley.
 このパイプはヨセミテ渓谷から来ています。


  

 
After 5 hours, I got to Yosemite National Park. First, I ate lunch.
 5時間後、ヨセミテ国立公園に着きました。まずお昼を食べました。


 

Yosemite is famous and beautiful, but the scenery I can see in Nagano is not so different.
 ヨセミテは有名できれいですが、長野県の景色とそんなに変わりません。
 
 
 

 
I saw bear. Wow!
 クマを見ました。おー


 
This cloud looks like a sea horse.
 この雲はタツノオトシゴに見えます。


 
 
Yosemite Village has a museum, post office, Indian Village, souvenir shop and so on. I had a very good time in Yosemite.
 ヨセミテビレッジは郵便局から、インディアン村、みやげ物屋さんなどがあります。ヨセミテで楽しい時間を過ごしました。


 
Around 11 o’clock PM, I came back to San Francisco and after 12, I managed to get to my accommodation. I was so sleepy.
 11時頃、サンフランシスコに帰ってきました。12時過ぎに何とか宿に着きました。とても眠かったです。





Photos of Yosemite
ヨセミテの写真



This is all of my photos, which I took in America.
アメリカで撮ったすべての写真です。気力・体力・根性と自信、何より時間がある人のみアクセスしてください。

No comments:

Post a Comment