Wednesday, August 8, 2012

8th Aug. Sightseeing in San Francisco サンフランシスコ観光だぞ

Sightseeing in San Francisco
8月8日 サンフランシスコ観光だぞ


 
I got up at 10. I was so tired from moving long distance.
 10時に起きました。長距離移動で疲れておりました。


 
After I ate breakfast…
 朝食を食べた後・・・


 
I decided to go sightseeing. On the 6th August in my blog, I told a lie. This is exactly the Golden Gate Bridge.
 観光に行くことに決めました。8月6日の記事でうそをついておりました。これこそゴールデン・ゲート・ブリッジです。


 
I went down along the Fisherman’s Wharf.
 フィッシャーマンズ・ワーフにそって下りました。


 
This vehicle is popular in the US.
 この乗り物はアメリカで人気です。



 
 
 
There are a lot of attractive vehicles, buildings and people in San Francisco.
 魅力的な乗り物、建物、人がサンフランシスコにいます。


 
Following that, I visited the China Town.
 その後、チャイナタウンへ行きました。


 
A great many Chinese are playing there.
 非常にたくさんの中国人が遊んでおりました。


 
I ate Chinese food. It was delicious. When I’m apart from Japan, sometimes I miss Asian food.
 中華料理を食べました。美味しかったです。日本を離れている時、たまにはアジア料理が食べたくなるものです。


 
Although there are a lot of steep road in San Francisco, I don’t care about it, because I experienced the world’s steepest street in New Zealand. 
 サンフランシスコにはたくさんの坂がありますが、気にしません。ニュージーランドで世界一急な坂を上った経験があるからです。
The article of the world steepest street “Baldwin Street”
↑世界一急なボールドウィンストリートの記事



 
Oh, you are the very famous monkeys in Nikou-Toushougu temple in Japan.
 お~君達は・・・日光東照宮の有名なお猿さん達ではないか~。

 
Sai hotel means good hotel in Tongan language, isn’t it?
 Saiホテルとはトンガ語で「良いホテル」ですよね?


 
This is my hotel tonight. It was very hard for me to find a hotel, but thanks to Indian lady, I managed to find it.
 今晩の宿です。宿を探すのに苦労しました。インド人女性のお陰で何とかたどりつけました。


 
After that, I went night sightseeing.
 その後、夜の観光に出かけました。

 
Though  I wanted to go up to the Coit Tower, it was closed.
 Coitタワーに上りたかったですが、閉まっていました。


 
Anyway, night-scenery in SF is very beautiful.
 とにかく、夜のサンフランシスコはとてもきれいです。


 
Around 11 o’clock PM, I came back to my accommodation. Though it’s dirty, I’m OK..
 夜11時頃、宿に戻ってきました。ちょっと汚いですが、平気です。


 
I drank beer at my accommodation. I used to drink the Milwaukee’s best in Tonga. Although some of my American friends say it not a beer, it’s cheap and tastes not so bad. Therefore I like it.
 宿でビールを飲みました。Milwaukee’s bestと言うビールをトンガでよく飲みました。何人かのアメリカ人友達はこんなもんはビールではないというのですが、安いし味も悪くないので、好きです。


Photos of San Francisco
サンフランシスコの写真




This is all of my photos, which I took in America.
アメリカで撮ったすべての写真です。気力・体力・根性と自信、何より時間がある人のみアクセスしてください。

No comments:

Post a Comment