Wednesday, August 1, 2012

(American) 1st Aug. LAX to Las Vegas

LAX to Las Vegas
アメリカのの8月1日 ロサンゼルスからラスベガスだぞ


 
I got up at 10:15. I overslept maybe because of a time difference. When my flight departed Japan, it was 3 o’clock AM so I slept in the airplane, when I got to LA airport; it was 10 o’clock PM, but I could not sleep at once…
 10時15分に起きました。寝過ごしました。多分時差のせいです。飛行機が日本を経った時は早朝3時でしたから、機内で寝ました。ロサンゼルス空港に着いた時、夜の10時でしたが、すぐに寝ることはできませんでした。


 
Bye-bye the motel 6 hotel! It was US$65/ private room. I think it’s very cheap.
バイバイ、宿!個室が65ドルでした。安いです!


 
I decided to go to Las Vegas immediately. I found we should get to Las Vegas to join the tour of Grand Canyon. We need to take 3 buses to get there.
 In America, cars go on the right side. I’m confused now…
突然ラスベガスに行くことにしました。グランドキャニオンツアーに参加する為に、ラスベガスに行くのが良いと分かりました。
 アメリカでは車は右を通ります。混乱中です・・・。


 
This is the highway bus to Las Vegas. It costs only US$28.
これがラスベガスに行く高速バスです。たった28ドルです。


 
On the way, I ate Mc Donald’s. To tell the truth, I ate Mc Donald’s only once in Japan after I came back from Tonga (Sep. 2011). Perhaps, this is the reason that I ate oily food too much in Tonga.
途中、マクドナルドを食べました。実は2011年にトンガから帰国してから日本で1回しか食べておりません。多分トンガで油っこい物を食べ過ぎたからでしょう。



After connecting 3 buses, include 2 local buses, (8 hours)…
利用した高速バスです。8時間かけて3つのバスを乗り継いだ後(2本の路線バスを含む)・・・

 
I got to Las Vegas at last. The main street was…just noisy…
 ついにラスベガスに着きました。メインの通りは・・・ただただ騒がしかったです・・・。
 
[Movie] Las Vegas in the nighttime動画:(23 sec)




 
This is my accommodation. It costs US$40, unbelievable!
 宿です。40ドルです。信じられません!!


 
There is a swimming pool, but I forgot to bring my swimming suit.
  プールがあるのですが、水着を忘れました。

No comments:

Post a Comment