Saturday, September 15, 2012

15th Sep. Sports Day 運動会だぞ


Sports Day
9月15日 運動会だぞ


I arrived at my school around 5:30 to judge whether we can carry out a sports day or not.
 学校に可否判断の為、5時半に着きました。


It was fine today so of course we can run the sports day. We are supposed to display fireworks when we can do an event in Japan. After the fireworks, someone says if we can pick up its wreck, we will be happy this year. Although we tried to find it…
 天気が良かったので、もちろん運動会はできます。行事が行なわれる時、花火を上げることになっています。花火の後の残骸を拾えるとその年、幸せになれると言われています。探しに行きましたが・・・


 
we failed to pick it up…Oh man! We cannot be happy for the time being…
 拾えませんでした。当分幸せにならないようです・・・


 
About 20 parents were waiting until 4 o’clock AM…Amazing!!
 20人程の保護者が4時から並んでいました。うひゃーです。


 
We are ready to start!
 準備万端!


 
During the sports day, I had no time to take any photo…I received some photos from my colleagues. This is the 4th grade students’ dance.
 運動会中は写真を撮る暇がありませんでしたが、同僚の先生から何枚か写真をもらえました。これは4年生のダンスです。


 
It was very good sports day.
 良い運動会でした。


 
My team “White Team” won!
 白組が勝ちました。

No comments:

Post a Comment