Sunday, September 23, 2012

23rd Sep. One year has passed 1年経ったぞ


One year has passed
9月23日 1年経った


 
One year has passed since I came back from Tonga after 2-year volunteer activity. Oh time really flies. I hope that everyone in Tonga is doing well.
 By the way, I was supposed to write my blog once in a month after I came back to Japan, but actually it amounts about 250 articles…it means I am writing blog twice in three days. Am I man of leisure?
 トンガから2年間のボランティアを終え、帰国して1年が経ちました。時が経つのは早いものです。トンガの皆さんは元気にやっているでしょうか。
 ところでTorojiro先生は帰国後1ヶ月に1回程度でブログを書こうと思っていました、がしかし、実際その記事は250にもなります。3日に2回は更新していることになります。やっぱり暇人なのでしょうか??
 
 



 
I looked back upon my Tongan life, and then…
 トンガ生活を思い出し、そして・・・


 
I set fire to my handmade pudding. It was dreamy.
 手作りプリンに火をつけました。幻想的でした。


 
I’m in charge of jumping rope club activity in my school. I made its replica for my students. I hope they like it.
 学校でなわとびクラブの担当をしています。子ども達にレプリカを作りました。喜んでくれたらいいなと思います。
  

 
Around 4:30, I went to school. I have a lot of things to do; Japanese life is very busy…
 4時半頃学校へ行きました。たくさんやることがあります。日本の生活は忙しいです・・・


 
My handmade pudding tastes good.
 手作りプリンはなかなかいけてます。

No comments:

Post a Comment