Sunday, September 9, 2012

9th Sep. Normal Holiday 普通の休日だぞ


Normal Holiday
9月9日 普通の休日だぞ


 
Because I might be a hangover a little bit, I went to Matsumoto by bicycle.
 二日酔いかも知れないので、自転車で松本へいきました。


 
A wild duck was taking a rest.
 鴨さんが休んでいました。


 
After a long time away, I visited Kanou restaurant and
 久しぶりに和食堂に行きました。


 
I ordered “deep-fried chicken set menu” as usual.
いつも通り鳥唐揚定食を頼みました。


 
Following that I visited the stubborn owner's ski shop. I'll get a new model ski this season. It cost only 80,000 yen (US$880), include binding, because this owner is stubborn. I miss snow!
その後、頑固親父のスキー店へ行きました。今シーズンは新しい板を買うことになります。ビンディング付でたった8万円です。何故ならオーナーは頑固親父だからです。早く雪が降らないかな~。


 
On the way back from Matsumot, the maximum speed of my bicycle was 51km/h (32mile/h). I need helmet.
松本市からの帰り道、最高速度は時速51kmでした。ヘルメットが必要ですね。


 
At dinner, I made “takoyaki”(an octopus ball cake). I used specific powder for takoyaki so it was delicious. Next time I want to use a normal flour.
 夕食にたこ焼きを作りました。たこ焼き用の特別な粉を使ったので、美味しかったです。次回は普通の小麦粉を使いたいです。


 
I made 2 YAMANEKO dolls today. It was a good holiday.
 2体の山ネコを作りました。今日はよい休日でした。

No comments:

Post a Comment