Sunday, October 28, 2012

28th Oct. Water Supply 水道だぞ 

Water Supply
10月28日 水道だぞ



 
The tap water in my house has been leaking for 6 mouths. Because the total amount of its bill doesn’t change, I didn’t care about it. It was just noisy. Yet the latest bill was very expensive (usually it costs US$ 45, this time US$ 90) so I asked my landlord, a board of education, to fix it.
 He said “You can do it yourself; I’ll send you a part”
 Today, I did it myself. It took me 15 minutes, it’s like fixing flat tire. The rubber packing was degraded.
  水道が6ヶ月漏れていました。料金が変わらなかったので気にしていませんでしたが、最新の請求書は通常4000円のところ、8000円も取られたので、教育委員会に修理を依頼したら、「自分でやって~部品送るから」って言われました。
 今日工事完了。15分かかりました。パンク修理のようなもんです。パッキンが老朽化していました。

No comments:

Post a Comment