Thursday, November 22, 2012

22nd Nov. The 300th Article 300回目の記事だぞ


The 300th Article
11月22日 300回目の記事だぞ


 My blog has reached the 300th article since my latest blog “Continuations of YAMANEKO’S DIARY 2” started (when I came back to Japan last year). I wrote more than 730 articles when I was in Tonga for 2 years. Although I cannot write my blog frequently now, I’m still writing blog and I may be able to say Torojiro is a man of leisure.
 去年、帰国して最新ブログ「続・山ネコの日記2」になってからこれで300記事目になります。トンガでは2年間で700記事以上書きました。今はそんなに頻繁にブログを書けませんが、細々と書き続けてはおりますし、Torojiro先生は暇人だと言えるかも知れません。


 
Today was the day for school visitation. Almost all of my students’ parents came to observe my class. Compared with the demonstration class yesterday, I was not so nervous and my students were studying comfortably. 
I displayed my students’ works of art and my YAMANEKOs.
 今日は参観日でした。ほとんど全ての子ども達の親が授業参観にきました。昨日の研究授業に比べたら緊張しませんし、子ども達もリラックスしておりました。
 子どもが作った作品と山ネコを並べました。

No comments:

Post a Comment