Friday, January 11, 2013

11th Jan. Rapid Reindeer on the public broadcasting 高速トナカイが公共放送だぞ

Rapid Reindeer on the public broadcasting
1月11日 高速トナカイが公共放送だぞ


 
In the morning, I taught the good posture for 300 students. Although I has not a good command of good posture, I had to do it. This is the teachers’ job.
 朝、300人を前に良い姿勢を教えました。自分も身についているとは言えないのですが、やるしかないのです。これが先生の仕事です。


 
At the Japanese class, we took up the American story. If we can found one cent coin, which is made in our birth year, on 1st January, three wishes will be fulfilled.
 国語でアメリカのお話しを扱いました。1月1日に自分の誕生日の1セントを拾うと3つの願いがかなうそうです。



 
I had some one cent coins because I went to America last year, so I showed them to my students. They were pleased and…
 去年アメリカに行ったので1セントを持っていました。子ども達に見せたら喜びました。そして彼らは・・・


 
They started drawing it on a blackboard.
 黒板に描き始めました。ハハハ・・・

 I have 2011, 1989, 1987, 1986, 1984, 1982 years’ coins. If you were born in that year, I can give it to you. You need your ID, haha…
 2011年、1989年、1987年、1986年、1984年、1982年のコインを持っています。もしその年に生まれた方がいらっしゃいましたら差し上げますよ~。来年1月1日に自分で落として拾えばいいでしょうか?身分証明見せていただきます。笑



 
Do you know what kind of experimentation this is? Dr. Etsu must know it!
 何の実験か分かりますか?Etsu博士ならご存知であるに違いない!


 
The rapid reindeer was on the public broadcasting in my school.
 学校の公共放送で、高速トナカイが流れました・・・すんません、ふざけてます。
[Movie] Rapid Reindeer動画:(64 sec)

No comments:

Post a Comment