Tuesday, January 15, 2013

15th Jan. Snow-Removal Work 除雪作業だぞ

Snow-Removal Work
1月15日 除雪作業だぞ


 
It snowed a lot yesterday so we had to go to school early and…
 昨日たくさん雪が降ったので、早く学校へ行き、


 
started snow-removal work.
 除雪作業を始めました。


 
After 2hours, we finished it and we were so tired.
 2時間後、終わりました。疲れました。


 
When it snows a lot, we should plow it at once otherwise it becomes very solid and is dangerous.
 たくさん雪が降った時は、すぐに取り除きます。そうでないと、硬くなって危険だからです。



 
No one is afraid of it like Tokyo resident, because we have a proper solution.
 東京の人のように怖がっている人は誰もいません。適切な解決策があるからです。都会人の雪に関するニュースは自作自演で哀れですねぇ。解決策があるにも関わらずその手を打たずにキャーキャー騒いでいるだけ・・・お気の毒です。



 
Though, I was very tired from snow-removal work, I can’t help playing with kids.
 除雪でめちゃくちゃ疲れていましたが、遊ばずにはいられません。




 
When I came back home around 10 PM, my house had a lot of icicles.
 10時頃帰った時、家にはたくさんのつららが出来ていました。

No comments:

Post a Comment