Sunday, January 6, 2013

6th Jan. The last day of the winter vacation 冬休み最後の日だぞ

The last day of the winter vacation
1月6日 冬休み最後の日だぞ


 
It was very fine today as well but…
 今日もとても天気が良かったですが・・・


 
Today was hotter than yesterday. The temperature was minus 8. I saw a balloon.
 今日は昨日より暖かかったです。マイナス8度もありました。ほっかほか。気球を見ました。



 
I went to the Hakuba Sanosaka skiing ground with Mr. Namiki who lives in my district.
 白馬さのさかスキー場へ同じ地域に住むNamikiさんと行きました。


 
Sanosaka is located beside a railway.
 線路の近くにあります。


 
There were a lot of mogul skiers practicing.
 たくさん練習中のモーグル選手がいました。


 
I skied on a mogul course. I cannot make it like a mogul skier.
 モーグルバーンを滑りました。選手のようには滑れません。


 
This is the water jump which mogul skiers practice their one make jump in summer. Of course it’s closed now. If we use it now, we will die.
 モーグル選手がワンメイクジャンプの練習に使う夏用練習所のウォータージャンプです。もちろん今は閉鎖中です。もし今使ったら確実に死にます。

No comments:

Post a Comment