Wednesday, March 20, 2013

20th Mar. Tsugaike 栂池だぞ

Tsugaike
3月20日 栂池だぞ

All of photos I took today 撮った写真たち



 
I went skiing at Tsugaike skiing field with Mr. Hiroshi. Tsugaike belongs to Otari Village and he is from here.
 Hiroshi先生と栂池スキー場へ行きました。栂池は小谷村にあり、Hiroshi先生の出身地です。スキー通には分かる、渡辺一樹さんの出身地でもあります。相当な豪雪地帯です。


 
Of course his ski level is excellent.
 もちろんHiroshi先生は素晴らしいレベルのスキーヤーです。


 
I’m addicted to ski and crazy skier.
 Torojiro先生はスキー中毒でいかれたスキーヤーです。


 
Tsugaike is very big and
 栂池はとても大きくて


 
has some dangerous places.
 いくつかの危険箇所もあります。


 
The very old single chair lift is not working now.
 この古いシングルリフトは動いていません。


 
Finally, we rang the bell “Heiwa no kane” and then,
 最後の平和の金を鳴らしました。


 
I moved to the top and downed to the bottom. It took me 10 minutes from the top to our parking. I was very tired.
 頂上まで登り、一気にふもとまで滑り降りました。馬の背コースのてっぺんから駐車場まで10分かかりました。コブ斜面も含み、滑り続けて10分かかるとは栂池は大きいです。ヘトヘトでした。

No comments:

Post a Comment