Tuesday, March 26, 2013

26th Mar. Neighborhood ご近所さんだぞ


Neighborhood3月26日 ご近所さんだぞ

 
I cleaned a storehouse for the P.E equipments. By chance, some of my students were playing nearby so they helped me. It supposed to take me more than 2 hours, but thanks to their help, I finished it in 20 minutes. Thank you so much!
 体育倉庫を掃除しました。たまたま子ども達が近くで遊んでいて、手伝ってくれました。2時間はかかる予定でしたが、20分で終わりました。助かりました。ありがとう!

 
Following that, I tidied up another storehouse for the equipments, which make line.
 その後ライン引きの倉庫を片付けました。


 
When I was giving my letter of thanks out, Hisako, who is in charge of our school’s office work, asked me to leave YAMANEKO for the school. Although I didn’t mention to it among teachers, almost all of teachers know it.
 お礼の手紙を配っていたら、事務のHisako先生に、学校寄贈の山ネコをお願いされました。先生達の間では山ネコの話はあまりしていないのですが、ほとんどの先生が知っています。嬉しいですね~。


 
I decided to leave No.387 YAMANEKO to my school.
山ネコNo.387を学校寄贈とします。笑


 
By the way, I was the 10th abacus volunteer in Tonga. Takeo, who is in the left, was the 5th abacus volunteer. The 1st volunteer, Miwa, is in Tonga, my predecessor is in Miyazaki (Kyushu district) and my replacement is from Okinawa (she is working in Tonga now). Though we are now scattered all over the country or world, Takeo and I live nearby. It takes us 20 minutes to meet. Amazing!!! We had a good time and I gave No. 388 YAMANEKO to him.
 ところで・・・Torojiro先生はトンガの10代目ボランティアです。写真左のTakeoさんは5代目ボランティアです。初代ボランティアのMiwaさんはトンガにいますし、前任者は宮崎県、後任者は今はトンガで働いていますが、沖縄の人。このように日本中いや世界中に散らばっているのですが、Takeoさんは20分の距離に住んでいます。世界は狭いというか何というか、面白いですね~。かなり会話が盛り上がり、山ネコのNo.388を渡しました。

No comments:

Post a Comment