Wednesday, March 27, 2013

27th Mar. Aunt おばさんだぞ

Aunt
3月27日 おばさんだぞ


 
I went to my school and distributed balls to all of classrooms.
 学校に行き全ての教室にボールを配りました。


 
Following that, I tidied up a storehouse in the gymnasium.
 そして体育館の倉庫を片付けました。


 

The last job in my school was making a letter for my students. We usually send it after we move to our next school, but I’ve already done it.
 最後の仕事は子ども達へのお手紙でした。普通、次の学校に行ってから書きますが既に終わってしまいました。


 
Around 2:30, my aunt came from Osaka to help my moving.
2時半頃、大阪のおばが引越の手伝いに来ました。

 
We started preparation for moving. We have to finish it by 29th March around noon.
 引越準備を始めました。29日お昼頃までに終わらせなければなりません。


 
At 6:00 o’clock, Mr. Namiki and I had dinner at Susado Shokudo restaurant. We live nearby and he used to be a member of my ski club. Thank you for your kindness. Let’s go skiing again.
6時頃、Namikiさんと須佐渡食堂へ食事へ行きました。ご近所さんでかつてはスキークラブのメンバーでした。色々とお世話になりました。またスキーに行きましょうね!


 
In the evening, I took my aunt to a hospital because she cut her finger when she cleaned a kitchen. Oh man… Take care!
 夜おばを病院へ連れて行きました。台所掃除中に指を切ってしまったからです。おぉ~お大事に!

No comments:

Post a Comment