Sunday, March 31, 2013

31st Mar. Falling Rocks 落石だぞ

Falling Rocks
3月31日 落石だぞ


 
We went to Ina city center. Ina is similar to Komagane, where I took a volunteer training in 2009. Maybe because these two cities are neighborhood and belong to the same foot of a mountain.
 伊那市街へ行きました。伊那は2009年にボランティア訓練を受けた駒ヶ根に似ています。多分隣町で同じ山麓に拓けた町だからでしょう。


 
We ate Chinese noodles and my aunt went back to Osaka. Thank you for helping my moving. I really appreciate.
 ラーメンを食べて、おばは帰って行きました。引越しのお手伝いありがとうございました。


 
At the Bell Shine supermarket, I bought a new flavor of Viennetta.
 ベルシャインで新しい味のビエネッタを買いました。


 
At last, I bought a microwave.
 ついに電子レンジを買いました。


 
At 6 o’clock, I went for a walk around my house. I wanted to check whether the warning of the signboard is correct or not.
 6時に家の周りの散歩に出かけました。この看板が正しいかどうか調べたかったのです。


 
Definitely it was correct. A wire fence was torn.
 確かにこの看板は正しかったです。ワイヤーのフェンスは破れ・・・


 
This fence was broken and there were a lot of big falling rocks.
 フェンスは壊されたくさんの落石がありました。


 
Oh pitiful deer. Are you killed by falling rocks? Anyway, I decided to refrain from coming here.
 可愛そうな鹿さん。落石にやられたの?とにかくここには近づかないようにしようと思いました。


 
I visited the median tectonic line park.
 中央構造線公園に来ました。


 
The volley over there must be the median tectonic line.
 あの谷は中央構造線に違いありません。


 
I can say, I touched the outer zone of southwest Japan and inner zone of southwest Japan at the same time.
 西南日本外帯と西南日本内帯を同時に触ったと言えます。

No comments:

Post a Comment