Thursday, April 4, 2013

4th Apr. Entrance Ceremony 入学式だぞ

Entrance Ceremony
4月4日 入学式だぞ


 
Upperclassman students were preparing for new pupils.
 上級生たちは新1年生のために準備していました。


 
We had an opening ceremony and entrance ceremony. 7 new teachers, include me, were presented to the students.
 始業式と入学式がありました。Torojiro先生を含む7名の新任の先生は子ども達に紹介されました。


 

I take charge of the 4th grade students. I have only 22 students.
 4年生を担任します。22人です。

 
Nice to meet you! I’m very glad to be in charge of you.
 どーぞよろしく。担任できて光栄です。 ややこしい時代ですので顔が分からない程度に、雰囲気だけで・・・。


 
It was the first day, so we didn’t have school lunch. We ordered sushi instead. Wow! Luxurious!
 今日は初日なので、給食はなく、代わりに寿司をとりました。豪華~!


 
In the afternoon, 7 new teachers visited the town office, junior high school and another primary school in Takato for a courtesy. I was tired from too much greeting.
 午後、7人の新任職員は役場、中学校、もう1つの小学校へ表敬訪問に出かけました。あいさつしすぎで疲れました。
 



 
By the way, we have a cliff behind our school. Scary!
 ところで、学校の後ろには崖があります。こわ~

No comments:

Post a Comment