Saturday, April 6, 2013

6th Apr. Cherry Blossom 桜だぞ

Cherry Blossom
4月6日 桜だぞ


All of photos I took today. 今日撮った全ての写真たち


 
Though the main place in Takato has not been in full bloom, we can enjoy flower viewing around my school. I’m supposed to walk to the main place with my students next week when it becomes good for flower viewing.
 一番有名な高遠城址公園の桜(最近その公園は、ほこたてに出演されたようです・・・)はまだ満開にはなりませんが、学校の周りではお花見が楽しめます。高遠城址公園には来週満開になったら子ども達と歩いて行きます。余計な情報ですが地元の子と先生は公園入場料はいりません。
 


 
I threw the corrugated cardboard away. It covered my bicycle when I brought it from Tonga. Thank you! Yet it was very bulky.
 このダンボールを捨てました。トンガから自転車を運ぶ時に覆っていたものです。ありがとう!でも我が家で、かさばっておりました。



 
I visited a flood plain along a river and helped making a temporarily parking. Maybe next week, great many tourists come together in Takato to see cherry blossoms.
 河川敷に行き、仮設駐車場を作るのを手伝いました。おそらく来週すごい数の観光客が桜を見に高遠に来るでしょう。
 
  



 
After the parking duty, I went to the Kasuga Park in Ina city center. Though it was raining, the cherry blossoms were very beautiful.
 駐車場の役目の後、伊那市街地にある春日公園に行きました。雨でしたが、桜はとてもキレイでした。
 



 
I can drink local beers all I want, especially the banana beer, because now I live near its factory.
 駒ヶ根ビールがいつでも飲めます。特にバナナビール!!近くに来ましたのでねぇ。

No comments:

Post a Comment