Monday, August 5, 2013

5th Aug. Cornel大学だぞ Cornel University

Cornel University
8月5日 Cornel 大学だぞ


I woke up at 9. Oh, over sleep…
 9時に起きました。寝すぎた~


I took a shower and washed my clothes, then put it on the green table outside. It was fine day for drying clothes.
 シャワーを浴びて、洗濯をしました。写真の緑のベンチに干しました。洗濯日和です。


Around noon, I walked around the Cornel University.
 昼頃、大学を歩き廻りました。




Cornel University is one of the highest level school in America.
 Cornel大学はアメリカでトップクラスの大学の1つです。


4000 students come together from all over the world.
 世界中から4000人の学生が集まります。


Though it’s school off now, in two weeks new school year starts.
 今は休み中ですが、2週間後に新年度が始まります。


There are a lot of social pressure so every year, some students jump off from the bridge or cliff to commit suicide. That’s why the school set the fences and nets.
 たくさんのプレッシャーが学生達にかかるので、毎年何人かが橋や崖から身を投げるそうです。だからフェンスやネットがあるのです・・・。


We need to renew the social system (not only set something).
 社会の体質を変えなければなりませんね・・・物を設置するだけでは不十分でしょう・・・。


This school color must be red.
 スクールカラーは赤ですね!


What a beautiful scenery! The Cornel University is so huge that I could walk less than 1 quarter of all in 1 hour.
 キレイな景色ですね~。Cornel大学はデカイので、1時間で4分の1も廻れませんでした。


After I came back from a sightseeing, I met 2 persons Adela and Ed. We took a photo in front of their office.
 観光から帰ってきて、AdelaさんとEdさんに会いました。事務所の前で写真を撮りました。


I left No. 389 YAMANEKO doll at the office.
 山ネコNo.389を事務所に置いてきました。


Adela is from Yugoslavia, where the 14th Olympic Winter Games was held in 1984, 14 years before Nagano.
 She goes back her country every year, and in 4 mouths (Christmas holiday), she will go to Norway. Please send me a YAMENEKO photo from Europe.
 Adelaさんは旧ユーゴスラビアから来ました。1984年に冬季オリンピックが開かれた場所です。長野の14年前~。
 Adelaさんは毎年国へ帰っており、4ヶ月後のクリスマスにはノルウェーに行くそうです。ヨーロッパから山ネコ写真を送ってくださいね~。


In the evening, Sela took me for a drive, and I completed the rest of sightseeing around the University. This gate is Gothic style.
 夕方、Selaさんはドライブに連れて行ってくれたので、残りの大学見学ができました。この門はゴシック様式です。


After a gas station,
 ガソリンスタンドの後、


we had dinner at the restaurant “North”.
Northというレストランで夕食をとりました。


She recommended me to drink the Ithaca local beer and,
 SelaさんはIthacaのご当地ビールと


Garlic cheese hamburger. We had a great time.
 ニンニクチーズバーガーを勧めてくれました。楽しい時間でした。

This is all of my photos, which I took in America.
アメリカで撮ったすべての写真です。
(注)気力・体力・根性と自信、何より時間がある人のみアクセスしてください。

Photos of America (1) 31 Jul. – 7 Aug. 写真(1) 955枚 7月31日~8月7日


Photos of America (2) 7 - 15 Aug. 写真(2) 933枚 8月7日~8月15日

No comments:

Post a Comment