Friday, September 13, 2013

13th Sep. The day for school visitation for the grandparents 祖父母参観日だぞ

The day for school visitation for the grandparents
9月13日 祖父母参観日だぞ


 
It was the day for school visitation for the grandparents. A lot of grandparents came together.
  今日は祖父母参観日でたくさんのおじいちゃん、おばあちゃんが集まりました。


 
We made YAMANEKO with their grandparents. It was a funny class.
  おじいちゃん、おばあちゃんと一緒に山ネコ作りをしました。面白い授業でした。


 
We showed our traditional dance to them. Of course grandparents generation know it very well because this dance is very traditional here.
  伝統ダンスを見せました。もちろん祖父母の年代はよく知っています。この地では凄い伝統的なダンスだからです。


 
After school, I took a look at the place where the 6th grade students are supposed to come as a school hike.
  放課後、6年生が遠足で来る場所の下見に行きました。


 
It was terrible road, like Tonga. It’s impossible for the normal vehicle to go, that’s why my car “SUPER EVERY” is asked to go there.
  トンガのようにひどい道でした。普通の車では行けません。だからスーパーエブリィが呼ばれたのでしょう。


 
I like kimchee. I buy especially this product often, because it’s made in Osaka my hometown.
  キムチは好きで、特にこれをよく買います。実家のある大阪の鶴橋で作られているからです。

No comments:

Post a Comment