Saturday, September 7, 2013

7th Sep. Track&Field, Fireworks 陸上と花火だぞ

Track&Field, Fireworks
9月7日 陸上と花火だぞ


 
Around 7:15 AM, I got to the athletic field and prepare for the competition.
  7時15分に競技場について、準備しました。


 
There are less contestants but our schedule was mixed with junior high schools and high schools’ program so it took long time.
  参加者は少なかったのですが、中高生プログラムと同時進行だったので、時間がかかりました。


 

Especially the relay members had their race in the morning at 9:30 (preliminary), and had another race (the finals) in the evening at 3:00. Though I was tired, my students did very well. 3 of 4 were my classroom students.
  特にリレー選手達は、朝9時半に予選レースがあり、午後3時に決勝レースがありました。先生は疲れていましたが、子ども達はよくやりました。4人中3人がTorojiro先生クラスの子ども達です。


 
After the competition, I moved to Suwa city and enjoyed watching fireworks competition. It’s very famous fireworks in Japan.
  陸上の後、諏訪市に移動し、花火を楽しみました。有名な新作花火大会です。
 

 
The workmen compete the skills of their new work. Some fireworks were very new for me. I've never seen such an interesting and beautiful fireworks.
  職人達が新作を競います。いくつかは見たことが無いような花火でした。

No comments:

Post a Comment