Saturday, October 12, 2013

12th Oct. Old Members' Meeting 同窓会だぞ

Old Members' Meeting
10月12日 同窓会だぞ


 
We had a meeting for each subject in the morning. I participated in P.E meeting. I learned how to teach it to the kids.
  午前中、職員研修に参加しました。体育をどう教えるか学びました。



 
Following that, I moved to Azumino city to join the old members' meeting of teachers' union activities. Because of a traffic accident, it took me more than 3 hours to get to Azumino. (Usually it takes 1 hour and half.)
 その後、教職員組合の同窓会に参加するために安曇野へ向かいました。交通事故のせいで3時間かかりました。通常は1時間半なのですが・・・



 
A lot of old members came together at the party. Oh I remember, I took charge of the chief of younger generation (less than 31 years old) for 2 years in 2007 and 2008. 
  たくさんのメンバーが集まりました。おぉ思い出しました。2007年と2008年に青年部、副部長と部長を務めたのでした。だから呼ばれてるのか~。


 
The head of a secretary of the community, Noriko, reached retirement age. She's worked for 40 years for the teachers in Azumino. She has a lot of experience and has a great personality. 
  書記局の大御所Norikoさんが定年を迎えられました。40年間安曇野の教職員の為に力を発揮されました。たくさんの経験とすばらしい性格の持ち主で、大変お世話になりました。



 
Thank you for your trouble over the last 40 years. From the left, Tsukasa, Kyoutarou, who is the guest and is famous actor in Japan, Noriko and me.
  40年間お疲れ様でした。左からTsukasa先生、噂の京太郎さんというゲストで有名な役者さん、Norikoさん、Torojiro先生です。

No comments:

Post a Comment