Sunday, December 8, 2013

8th Dec. Preparation for the winter 冬支度だぞ

Preparation for the winter
12月8日 冬支度だぞ


 
My aunt Keiko made the work of art and sent it from Osaka. I displayed it behind YAMANEKOs.
  大阪のKeikoおばちゃんがこの作品を作って送ってくれました。山ネコの後に飾りました。


 
My entrance became lively.
  玄関がにぎやかになりました。


 
I cleaned all of my rooms and
  全部の部屋を掃除して、


 
set kotatsu.
  コタツを出しました。



Around noon, I ate yam with rice..
  昼時、山いもとご飯を食べました。



Yam is my favorite lately.
  最近山いもがマイブームです。



 
The main thing I had to do is changing tires. I can do it at the parking in my house. Luxurious!
  やらなければならない事の中心はタイヤ交換でした。家の中の駐車場で出来るのです。豪華~!!


 
After that, I washed my car and summer tire.
  その後、車と夏タイヤを洗いました。


 
Almost all day long, I stayed at home, except for a few minutes walking. I completed a lot of work though I couldn’t mention to it.
  数分間の散歩以外ずっと家にいました。書き切れませんが、たくさんお仕事を終わらせました。

No comments:

Post a Comment