Saturday, May 31, 2014

31st May. Sports Day 運動会だぞ

Sports Day
5月31日 運動会だぞ


 
I arrived at school before 6 AM and
  6時前に学校へ行き、


 
I watched fireworks which tells us the sports day will be held today.
  運動会開催を知らせる花火を見ました。


There are a lot of tents their parents pitched.
  保護者がたてたテントがたくさんあります。


 
Definitely, it’s a sports day.
  まさしく今日は運動会!


 
I left the YAMANEKO message on a blackboard.
  黒板に山ネコメッセージを書きました。


 
Although I didn’t have time to take photos, all of my students did very well and
  写真を撮る時間がありませんでしたが・・・子ども達はよくがんばり、


 
everything was fine today.
  全てがうまく行きました。


 
After that, we participated in a party given in recognition of our work.
 その後慰労会を行い、


 
Of course we had a very good time until late.
  もちろん遅くまで楽しい時間でした。


 
Oh, my pedometer showed more than 20,000 steps. I walked a lot today.
  万歩計2万以上・・・今日はよく歩きました。

No comments:

Post a Comment