Tuesday, August 12, 2014

12th Aug. Sightseeing 観光だぞ

Sightseeing
8月12日 観光だぞ 


I stay this room. I really appreciate his help. 
  ここが泊めてもらっている部屋です。ありがたいありがたい。


Around 11 o'clock, we went sightseeing by car.
  11時頃、車で観光に出かけました。


Hong Kong is consisted of three parts. Each part is connected by bridge or seabed tunnels.
  香港は3つの地域からできていて、それぞれ橋か海底トンネルで結ばれています。


We ate very traditional food at lunch.
  お昼に伝統料理を食べました。


Even it's very high building, they use bamboo as a foothold.
  どんなに高いビルでも足場には竹を使います。


Justin is addicted to LINE RANGER, and me too.
 Justinさんはラインレンジャー中毒です。Torojiro先生もです。



   

We visited Stanley first. Beautiful city!
  赤柱を訪れました。きれいな町です。


I made the YAMANEKO stamp there.
  山ネコのスタンプを作りました。


Around 6:30, we visited their old school "University of Hong Kong"
  6時半頃、彼らの母校香港大学を訪れました。


Their School has STAR BUCKS. 
  大学にスタバがあります。


On the way back, we took a bus and train. It was raining heavily, warning red. 
  帰りはバスと電車です。雨が激しく、警告赤色だったようです。


I bought an octopus card for public transportations.
  公共交通機関のオクトパスカードを買いました。


I met two Hong Kong friends of Justin. We had a very good time until late.
  Justinさんの友達2人に会い、夜遅くまで楽しく過ごしました。



Hong Kong is very famous for the night view.
  香港は夜景が有名です。


Because we have Chinese character in Japan so I can understand the meaning of signs.
  日本にも漢字があるので、看板の意味がわかります。


LINE characters and DORAEMON are very popular in Hong Kong as well. 
  香港でもLINEキャラクターとドラえもんは人気です。
 

No comments:

Post a Comment