Thursday, August 14, 2014

14th Aug. China 中国だぞ

China
8月14日 中国だぞ


 
I traveled alone as well today. I took B2 bus at the bus station near Yuen Long, Justin’s house.
  1人で周りました。Justinさんの家の元朗駅近くのバス停でB2バスに乗り、


At Lok Ma Chau station,
  落馬洲の駅で、


 
I bought water. Oh, this plastic bottle is what I was fascinated when I visited Samoa.
  水を買いました。おぉ~このペットボトルはSamoaに行った時にすごいと思った物ではないか~!


 
This is the immigration gate.
  中国へ渡る門です。


 
To get to China,
  中国へ行く為には


 
we need passport.
  パスポートが必要です。


 
This is the border.
  国境です。




 
I crossed the border on foot as well this year.
  今年もまた歩いて国境を渡りました。


 
After 5 minutes walk, I arrived in China. Amazing!
  5分歩いて中国に着きました。


 
China is very close to Hong Kong, but cars go on the right side. It confuses me.
  中国は香港ととても近いのに、車は右側通行で、混乱します・・・。


 
This is Chinese motorbike taxi.
  バイクのタクシーです。


I walked around immigration building for 2 hours and then
  イミグレーションビルの近くを2時間歩いて、


 
I went back to Hong Kong. I can say, I have been in China for 4 hours.
  香港に帰りました。「中国行ったことある?」と聞かれた時には、「あるよ~4時間ほどね~」と言えます!


 
I was carried two stop beyond my destination Yuen Long, but the bus driver told me the train station instead.
  元朗駅を2つ通り過ぎましたが、バス運転手さんが電車の駅を代わりに教えてくれました。


 
I moved to Tsim Sha Tsui by train.
  尖沙咀へ電車で行きました。


 
  
These sceneries are very famous. Typical scenery, right?
  この景色は有名ですよね?


 
After window shopping,
  ウィンドショッピングの後


 
I met Justin and
  Justinさんと


 
Gladys.
  Gladysさんに会い、


 
We enjoyed sightseeing a little and then,
  ちょっと観光を楽しみ、


 
We had the last meal near Justins’ house.
  元朗付近で、最後の食事をとりました。


 
They gave me some souvenirs. Thank you!
  お土産を買ってくれました。ありがと~う。


 
I left Hong Kong around 1 AM. I experienced a lot of things which are very Hong Kong, thanks to my friends. I really appreciate your help. See you soon!
  1時頃、香港を経ちました。友達のお陰で、普通の観光客が味わえない、これぞ香港をたくさん経験できました。ありがとうございました。

No comments:

Post a Comment