Saturday, November 29, 2014

29th Nov. Harvest Festival 収穫祭だぞ

Harvest Festival
11月29日 収穫祭だぞ


 
We had a harvest festival today. A lot of parents and grandparents came together.
  収穫祭があり、たくさんの保護者が集まりました。


 
Fathers helped to making rice cake properly.
  お父さん達は餅つきをよく手伝ってくれました。


After we ate rice cakes, we made shimenawa (We hang a decoration of sacred straw rope across the gate posts at New Year’s)
  餅を食べた後は、しめ縄を作りました。


 
We concluded our study of farming. Thank you very much for our help.
  お米学習を締めくくりました。お力添えありがとうございました。


 
After I came back home, I washed and waxed my cars, then…
  家に帰って洗車、ワックスをして、


 
I jogged a little.
  ちょこっと5kmだけ走りました。


 
Colored leave season around my house has finished.
  家の周りの紅葉は終わりました。

No comments:

Post a Comment