Saturday, December 6, 2014

6th Dec. Preparation for winter 冬支度だぞ

Preparation for winter
12月6日 冬支度だぞ


 
At last, I changed tires and wipers for winter.
  冬支度でタイヤとワイパーを換えました。


 
I have to changed 8 tires and
  8本のタイヤを換えなければならないのと、


 
17 inch tires are very heavy.
  17インチのタイヤは重たいです・・・


 
At 10, I visited Kantenpapa company to take lecture.
  講義を受けにかんてんぱぱ工場に行きました。
 


On the way back, I ate the huge cutlet set menu.
  帰りにデカイカツ定食を食べました。


 
I couldn’t finish it. Oh man!
  食べきれませんでした・・・。


 
I use kerosene for a heater and
  灯油をストーブと


 
bathroom.
  風呂に使います。


I plugged in the heating system of water pipes and
  水道管の電熱線を入れました。


 
cut off water supply outside. I’m ready for winter.
  外水道を止めました。冬支度OKです。


 
I jogged around 5 PM. It was cold and dark. Though I saw monkeys, I couldn’t take a photo of it.
  5時頃ジョギングしました。寒くて暗かったです。サルを見ましたが暗くて撮れませんでした。

No comments:

Post a Comment