Saturday, March 21, 2015

21st Mar. After a long time away 久しぶりにだぞ

After a long time away
3月21日 久しぶりにだぞ


 
After I worked at home in the morning, I moved to Kiso district.
  少し家で仕事してから、木曽へ出かけました。


 
We have a long-distance relay race tomorrow in Ina.
  明日伊那駅伝があります。


 
It was my first time to pass through the Gonbee Tunnel.
  権兵衛トンネルを通るのは初めてです。


 
About 10 years have passed since last time I visited Yabuhara ski field, because
  10年ぶりくらいに、やぶはらスキー場へ来ました。


 
Youhei who is my friend since we were in our primary school sent a text message, which  says they would visit Yabuhara, in the morning.
  Takaさんが今朝メールをくれて、彼の家族がやぶはらに来るとのことでした。


 
I skied with his family. We got to the top of the mountain.
  家族とスキーをしました。山頂まで行きました。


 
This is Mt. Ontake, which erupted last year.
  去年噴火した御嶽山です。


 
Last time, in 2013, I had not met him for 20 years but this time it hasn’t been a long time. See you perhaps soon.
  前回2013年に会った時は、20年ぶりでしたが、今回はそれほど経っていません。またすぐに会いましょう!

the article last time I met them.
 前回会った時の記事


 
After ski, I visited an old posting station called Narai-juku. These are cultural properties now. I haven’t visited here for 10 years.
  スキーの後、奈良井宿へ行きました。今は文化財です。ここも10年ぶりくらいです。


 
It makes us slip back in time.
  タイムスリップした感じです。

No comments:

Post a Comment